دسته‌بندی نشده

آنچه باید در مورد فوراور و محصولات طبیعی آن بدانید؟

محصولات ارگانیک بهداشتی، آرایشی یا خوراکی معمولا بر پایه یکی از عناصر، دارای  ارزش غذایی بالا تولید می شود، به احتمال زیاد دیده‌ یا شنیده‌اید  که شرکتهای زیادی با تأکید بر طبیعی بودن و یا ارگانیک بودن محصولات سعی دارند مشتریان خود را به خرید ترقیب کنند. در این میان شرکتهایی هم هستند  مانند فوراور لوینگ  foreverliving  که محصولات خود را به معنای واقعی طبیعی و ارگانیک تولید می‌کنند. اما دقیقا محصولات ارگانیک یا طبیعی چیست و به چه محصولی ارگانیک گفته می شود؟ آیا وجود یک عنصر طبیعی یا اسم آن در کنار یک کالای مصرفی آن را ارگانیک می‌کند؟

وقتی گفته می‌شود مثلا مکمل فوراور ایمولند یک مکمل غذایی یک محصول ارگانیک فورار است و بر پایه مواد طبیعی درست شده است به این معنی است که در تولید آن از مواد شیمیایی و نگهدارنده استفاده نشده است. یک محصول بر پایه مواد اولیه طبیعی می‌تواند سرشار از مواد شیمایی یا غیرطببیعی باشد. مثلا ممکن است یک شرکت محصولات خود را بر پایه عسل ارائه کند. تا اینجای کار ظاهرا مشکلی وجود ندارد اما آیا همه عسلها طبیعی هستند؟ یک عسل ممکن است با خوراند شهد قند به زنبور تهیه شده باشد و یک عسل دیگه ممکن است به صورت طبیعی بدست آمده باشد. این قاعده تقریبا در مورد اکثر فرارودهای گیاهی و دامی دیگر نیز صدق می کند. بنابر این وقتی قرار است محصولی را خریداری کنید که صبحت از طبیعی یا ارگانیک بودن در تبلیغات آن وجود دارد باید ببنید مواد اولیه آن محصول چقدر طبیعی است. شرکت فوراور از جمله شرکتهای معتبری است که تقریبا اکثر مواد اولیه مورد نیاز برای تولید محصولات خود را با نظارت مستقیم تولید یا تهیه می‌کند.

وقتی گفته می‌شود مثلا مکمل فوراور ایمولند یک مکمل غذایی یک محصول ارگانیک فورار است و بر پایه مواد طبیعی درست شده است به این معنی است که در تولید آن از مواد شیمیایی و نگهدارنده استفاده نشده است.

یک محصول طبیعی و ارگانیک بایست از همان مراحل ابتدایی کشت تا برداشت، ورود به کارخانه، تولید، بسته‌بندی و نگهداری باید شرایط ارگانیک را باشد. شرکت فوراور یکی از دارای بزرگترین مزرعه‌های آلوئه‌ورا در جهان است، برهمین اساس می‌توان گفت که با نظارتی که بر کشت و تولید آلوئه‌ورا طبیعی در فوراور وجود دارد محصولات این شرکت نه تنها در مرحله تولید، بلکه در تمامی مراحل قبلی آن یعنی کشت اولیه نیز کاملا طبیعی تولید می‌شود. پس وقتی شرکتی در شرح یا تبلیغات محصولات خود از عبارت «ارگانیک» یا «محصولات طبیعی» استفاده کرد پیگیری کنید ببیند این شرکت خود نظارتی بر گیاهان تولید شده دارد یا خیر؟ این موضوع کمک شایانی در این زمینه می کند که محصول استفاده شده با حداقل مواد شیمیایی باشد.

محصولات فوراور

نکته دیگر در تولید محصولات ارگانیک این است که وقتی محصولی از یک میوه یا گیاه تولید شده طبیعتا طول مصرف و نگهداری محدودی دارد، به همین دلیل نبایست انتظار داشت بتوان آن را در راز مدت نگهداری کرد. نمونه بارز این نوع فرآورده را می توانید در مساک یا لوسیون های طبیعی و دست ساز خانگی دید. شرکتهای تولید کننده با فرایند و مواد نگهدارنده مجاز  شرایط نگهداری محصولات طبیعی را افزایش می دهند که این موضوع معمولا آسیبی

قیمت محصولات فوراور

قیمت واقعی محصولات فوراور یکی از چالش‌های اساسی است که مصرف کنندگان این محصول با آن مواجه هستند. این مطلب اشاره‌ای است که دلایل و چرایی تفاوت قیمت‌ و روش قیمت‌گذاری محصولات این شرکت. اگر با عبارت «قیمت فوراو» به این صفحه رسیده‌اید متوجه خواهید شد که چرا تفاوت قیمت در محصولات آن وجود دارد.

تفاوت قیمت محصولات فوراور به خاطر منبع ورودی

فوراور یک شرکت آمریکایی است که علارغم شبکه گسترده بازاریابی در هیچ کشور دیگری به غیر از آمریکا تولید نمی‌شود. واردات مستقیم این محصولات از آمریکا به ایران وجود ندارد. به همین دلیل تمامی محصولات طبیعی فوراور موجود در ایران از مبادی غیرمستقیم وارد ایران می‌شود پس اولین دلیل تفاوت قیمت این تیپ محصولات به مبادی ورودی آن بر می‌گردد. عمده این واردات در حال حاضر از کشور امارات و ترکیه انجام می‌شود. واردات زمینی، دریایی و هوایی به صورت غیررسمی هزینه‌های متفاوتی دارد که همین هزینه‌ی متفاوت باعث می‌شود قیمت محصول نیز متفاوت باشد.

شگردهای واردات غیر رسمی

وقتی یک شرکت در ایران حق تأسیس نمایندگی یا واردات مستقیم نداشته باشد، واردات  آن کالا به صورت غیر رسمی انجام می‌شود. واردات غیر رسمی با قاچاق تفاوت دارد. قاچاق کالا به معنی وارد کردن غیرقانونی یک کالا خارج از ضوابط اداری و گمرکی است. اما واردات غیررسمی یعنی ورود کالا به صورت قانونی و رسمی اما نه به صورت انبوه و سازمانی. واردات کنندگان محصولات فوراور معمولا به کمک ارزهای مسافرتی و همچنین استفاده از امکان واردات اجناس همراه مسافر اقدام به وارد کردن این محصولات به کشور می کنند.

آیا نمایندگان محصولات فوراور واقعی هستند؟

جواب این سوال به نوعی هم «بله» هست و هم «خیر»!   اگر نمایندگی را از دیدگاه خود شرکت فوراور بخواهید در نظر بگیرید باید گفت هر شرکتی که بخواهد در کشوری فعالیت تجاری داشته باشد باید ابتدا امکان فعالیت رسمی و استفاده از خدمات بانکی کشور مقابل را به طور کامل دارا باشد. مثل سامسونگ و .. بسیاری از سایتها و شرکتهایی که در ایران خود را نماینده محصولات فوراور معرفی می‌کنند در واقع نماینده نماینده هستند. یعنی از یک نمایندگی در ترکیه یا امارات محصولات خود را تهیه می‌کنند. اگرچه رسمیت ندارند اما در واقع محصول را با کمی اختلاف قیمت نسبت به کشور مبدأ به مشتری عرضه می‌کنند.

اختلاف قیمت ناشی از مبادی ورودی

تا اینجا متوجه شدید که وقتی محصولی بدون امکان نظارت و کنترل کامل شرکت تولید کننده به دست مصرف کننده برسد، این شرایط بازار است که قیمت نهایی آن را تعیین می‌کند.اصلی‌ترین دلیل اختلاف قیمت محصولات فواور هم همین است. تغییر مقررات و نرخ گمرگ مسافرتی و همچنین سایر مسائلی از این دست باعث می‌شود قیمت محصولات کمی تفاوت داشته باشد. قاچاق کالا در مورد محصولات آرایشی و بهداشتی به شکل تاثیرگذاری منجر به کاهش قمیت می‌شود و به همان اندازه هم خطر استفاده از محصول تقلبی و یا تاریخ مصرف گذشه را افزایش می‌دهد. بر همین اساس هنگام تهیه هر یک از محصولات شرکت فوراور در نظر داشته باشید که متوسط قیمت آن چقدر است. قیمت بیش از حد بالا یا بیش از حد پائین باید دلیل و توجیه پذیرفتنی داشته باشد.

ترند یا توجه به یک محصول خاص

گاهی توجه به یک محصول خاص در مقطع زمانی کوتاه مدت باعث می‌شود به سرعت تقاضا نسبت به عرضه آن افزایش یافته و به همین دلیل قیمت آن افزایش یابد. گاهی نیز یک محصول تازه به دلیل کمبود تولید و عرضه اولیه با استقبال خوبی مواجه شده و قمیت آن کمی بالاتر از محصولات هم‌رده یا شبیه خود است که معمولا این گونه افزایش قمیتها مقطعی است. گاهی نیز یک مسافر در یک سفر تفریحی بدون شناخت قبلی حجمی از محصولات فوراور را خریداری کرده و به دلیل عدم شناخت کافی و همچنین عدم آشنایی با ساختار فروش و بازاریابی محصولات آرایشی و بهداشتی آنها بسیار پائین‌تر از هزینه تمام شده عرضه می‌کند که همه این موارد مقطعی بوده و به عنوان شاخص پایدار قیمت در نظر گرفته نمی شود.

بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *